Veľký rozbor mety po Patches patch – Decklists included

6. februára 2018 Blizzard vydal nový Patches patch, ktorý nerfoval 4 veľmi používané karty a rozhádzal ustálenú gameplay metu. O poslednom patchy a nerfe karie si môžete prečítať článok TU.  Ako tento nerf ovplyvnil zaužívanú metu? A kam sa meta ubrala? Na tieto otázky sa vám pokúsime nájsť odpoveď v tomto článku.

Meta pred Patches patch

Pred updatom bola meta viac ako vyrovnaná, Tier list nájdete TU. Archetypy boli viac ako zaužívané, na competetive scéne a na Ladderi ste mohli nájsť Murloc Paladina, Aggro Paladin, Tempo Rogue, Zoo Locka, Cube LockaHighlander Priesta občas sa objavil Jade Druid, Aggro Druid, Secret Hunter, Secret Mage a Spiteful Priest. Najvyšši playrate si s prehľadom držal Highlander Priest, Cube Lock spolu s Tempo Rogue.

Meta po Patches patch

V ďalšej časti článku si rozoberieme jednotlivé classy a decky, ktoré sa hrávali a ktoré sa prípadne namiesto nich začali hrávať. Jedna vec je však istá s nerfom [Patches the Pirate] sme sa rozlúčili s pirátmi. [Corridor Creeeper] sa prestal hrať, [Bonemare] sa prestal hrať takisto, Patchesa je občas vidieť, ale ten charge mu proste chýba. Highlander Priesta začínajú postupne nahrádzať jeho bratia Spiteful a Big Priest.

Rogue

S príchodom nerfov kariet sa toho veľa zmenilo, ale niektoré veci zostali po starom. Absolútnu porážku utrpel Tempo Rogue, ktorému bolo nerfnutých spolu 5 kariet z decku, prišiel o vysokopotrebného [Corridor Creeper], [Patches the Pirate] a [Bonemare]. V mete Tempo Rogua začal nahrádzať Kingsbane Rogue. Kingsbane Rogue je síce maximálne zábavný deck, avšak competetive kvality Tempo Rogue určite nedosahuje.

Priest

Priest je ďalšia class zasiahnutá nerfom. Priest sa však z nerfu dokázal krásne vyliečiť :). Keď sa z Higlanderu prekonvertoval a na scénu výraznejšie dorazil ako Spiteful Priest a Big Priest. Môžem povedať, že Blizzardu sa v prípade Priesta podarilo výrazne oslabiť Highlander Priesta, ktorý sa pred nerfom na ladderi vyskitoval v percentách 13,6%. Namiesto neho v dôsledku spomalenia mety sa začal vyskytovať už spomenutý Big Priest a Spiteful Priest. Zmena v prípade Dragon Priesta sa výraznejše neobjavila ani po update, naďalej je to menej výrazný brat ostatných Priest archetypov.

Big Priest deck

Spiteful Priest deck

Warlock

Warlock je jeden z mála Classov, ktoré môžu byť z nového updatu vysmiaté. Už pred samotným patchom bol Cube Lock najviac hravaných archetypom z celej scény, pričom posledný nerf sa ho vôbec  nedotkol. Na druhej strane Zoo Lock bol nerfom poznamenaný viacej a začali sa objavovať Zoo Warlock decky bez pirátov a [Patches the Pirate], [Bonemare], [Corridor Creeper], ktorých nahradil [Vicious Fledgling] a [Bloofury Potion]. Na mete sa začal vyskytovať a pomaly začal nahradzovať Zoo Locka, Discard Lock. Stále je však potrebné poznamenať, že tak ako pred updatom najviac hravaným Warlock archetypom je Cube Lock.

Discard Lock

Paladin

Pred príchodom updatu sa hrali dve verzie aggro Paladina. Trochu viacej hrávaný Aggro Paladin spolu s Murloc Paladinom. Po update sa stali dve veci, Murloc trocha upravil svoj decklist, z ktorého vynechal [Corridor Creeper] a prestal sa hrávať Aggro Paladin. 

Murloc Paladin 

Hunter 

Hunter mal zvláštnu pozíciu, hrával sa prevažne Aggro Hunter občas nejaký ten Secret a Barnes Hunter, ale aj ten v minimálnej miere – predsa len viacej konkurenčné decky zo sveta Aggro deckov boli Aggro Druid, Murloc Paladin, Aggro Paladin a Zoo Warlock. Po príchode patchu nastala vec, ktorú čakal málokto. Ešte viac sa prestal hrávať Aggro Hunter a na scénu nastúpila zvláštna kombinácia Barnes, Midrange, Spell, Secret Huntera. Verzia Huntera, ktorá nachádza svoje miesto na Hearthstone scéne, je prekvapivo konkurencieschopná a veríme, že sa na scéne uchytí po dlhšiu dobu.

Midrange Hunter

Druid

S príchodom Patches patchu sa čakalo čo sa udeje s Druidom. Pred updatom sa hrávali v približne v rovnakom pomere Aggro Druid a Jade Druid mierne v úzadí bol Tempo Druid. Z týchto troch deckov jediný deck, ktorý nebol poznačený nerfom kariet bol Jade Druid, a preto sa nejako očakával jeho rapidný nástup. Meta sa vyvinula mierne inak. Žiadny rapidný nárast v hranosti Jade Druida nenastal, Tempo Druid putoval viac menej do zabudnutia a Aggro sa snaží krvopotne prispôsobiť. A aj napriek tomu, že sme sami prekvapený skôr si myslíme, že príchod nerfu Druidovi viacej ublížil ako pomohol.

Jade Druid

Aggro Druid

Mage

Pred veľkými zmenami sa Mage hral v prevedení 2. archetypov viac hraného Secret Mage a menej hraného Big Spell Mage. Po Update sa zistila zvláštna vec, a to že Secret Magovi ten [Corridor Creeper] až tak nechýba. Nahradil sa ďalším Secretom, alebo 2. [Firelands Portal] a šlo sa ďalej. Dovolím si tvrdiť, že Secret Mage sa po update hraje omnoho viac ako sa hral pred ním.

Secret Mage 

Shaman

Vopred ako sa budeme venovať Shamanovi a Warriorovi, je nutné poznamenať, že si nepamätám obdobie Hearthstonu v ktorom by boli všetky classy competetívne. Bolo obdobie kedy Hearthstonu kráľoval Hunter, bolo obdobie keď bol Priest nehrateľný, rovnako sme zažili kedy Pirate Warrior spoločne s Aggro Shamanom absolútne kráľovali mete. Terajšia meta neprospieva ani Shamanovi, ani Warriorovi a musím poznamenať, že s príchodom nového updatu sa toho veľa nezmenilo, keď tak pre tieto classy len zhoršilo. Token Shaman vyzmizol a na scéne sa začali nie veľmi úspešne objavovať lastovičky Elemetnal Shamana a Evolve Shamana

Elemental Shaman


Evolve Shaman

Warrior

Pred príchodom updatu mal Warrior na scéne lastovičku v podobe Pirate Warriora, ktorá po nerfe Patchesa odleta do južných krajín. Aggro Pirate Warriora momentálne pomaly nahrádza tzv. Recruit Control Warrior.

Patches

Zhodnotenie Patches patch

Cieľom Blizzardu bolo poprehadzovať metu a oslabiť karty, ktoré sa vyskytovali vo veľkom počte balíkov. Ja túto snahu vnímam pozitívne, konečne sa Hearthstone zbavil pirátov, ktorý vďaka jednej karte prenikli do každého archetypu, od aggra cez tempo až po kontrolné balíky. Takisto Blizzardu kvitujem nerf [Corridor Creeper], ktorý sa vyskytoval v 38 % balíkov a jednoznačne z tohto ukazovateľa vyplývalo,že sa jednalo o OP kartu hlavne v kombinácii s [Bonemare], kedy nebolo nič neobvyklé v 7. kole položiť na stôl 9/5 taunt miniona spoločne s druhým 5/5 minionom. Nerf [Bonemare] mi prišiel trocha zvláštny, podľa môjho názoru si myslím, že úplne postačoval nerf [Corridor Creeper]. Nerf Highlander Priesta je úplne v poriadku, keďže aj napriek tomu má Priest ďalšie hrateľné archetypy a podiel Highlander Priesta na scéne bol neuveriteľných 13%. Zvláštne na tomto update sa mi zdá ale jedna vec a to skutočnosť, že sa nedotkol Cube Locka, ktoré ho výskyt na scéne rovnako ako v prípade Highlander Priesta presahuje 13%.

 

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *