Recenze herní brýle GUNNAR Gaming Collection

GUNNAR Gaming

Podle nedávného průzkumu tráví Češi u počítače v průměru 2 hodiny denně. Toto číslo je ale samozřejmě daleko vyšší u těch, kteří se živí prací s počítačem nebo u milovníků počítačových her. Jenže dlouhodobé zírání na monitor či obrazovku výrazně namáhá naše oči. Tím vznikají problémy, které se označují jako digitální únava očí a syndrom počítačového vidění. Společnost GUNNAR ale vyvinula technologii, která lidem používajícím počítač velmi usnadnila život.

Jak škodí sezení u počítače zraku?

Při práci na počítači je náš zrak namáhán a dlouhodobé namáhání zraku může vést k rozostřenému vidění, únavě nebo bolestem očí a dalším nepříjemným potížím. A s přibývajícím věkem se tyto problémy bohužel zhoršují. Je snižována zraková ostrost a naše oko je méně a méně schopné přizpůsobit se různým podmínkám. Lidé kolem 45 let mají obtíže zaostřit na předměty, které jsou od nich vzdálené více než 30 cm. Dlouhodobé namáhání zraku může také vést k akutním nebo chronickým migrénám.

GUNNAR Optiks a technologie i-AMP

Americká společnost GUNNAR Optiks byla založena v roce 2007 a sídlí v Kalifornii. Zaměřuje se na výrobu speciálních brýlí určených pro uživatele počítačů. Její výrobky se těší velké pozornosti i oblibě, sama společnost je popisuje jako bezpečnostní brýle, které zmírňují únavu očí či vizuální stres. Jejich brýle jsou určeny pro všechny, kteří u počítače tráví dlouhé hodiny. GUNNAR Optiks se intenzivně a dlouhou dobu zabývala výzkumem lidského zraku a jeho interakcím s digitálními zařízeními. Výsledkem je mimo jiné speciální technologie výroby čoček zvaná i-AMP Lens Technology. Ta spočívá v zaobleném tvaru čoček, díky kterému je světlo soustředěno do očí a vzduch proudící kolem očí je omezen, čímž nedochází k jejich vysoušení.

Další výhody brýlí společnosti GUNNAR Optiks

Bezpečnostní brýle od GUNNAR Optiks jsou vyráběny z materiálu Diamix, který zajišťuje nezkreslený a jasný obraz. Díky speciálnímu jantarovému zbarvení čoček Ionik mají brýle vyšší kontrast, je jimi filtrováno umělé světlo a odstraňováno UV záření. Brýle jsou navíc vybaveny antireflexní vrstvou, která omezuje odlesky a zajišťuje tak čisté pronikání světla z obrazovky či monitoru. Tato vrstva navíc brýle chrání před mechanickým poškozením a tím udržuje jejich dlouhou životnost. Brýle společnosti GUNNAR Optiks dlouhodobě a s vynikajícími výsledky pomáhají snižovat vizuální stres, zatížení a námahu zraku, zlepšují ostrost i kontrast vidění a celkově přispívají k dobrému stavu našich očí při práci s počítačem.

Bezpečné a s moderním vzhledem

Bezpečnostní brýle mají za cíl především ochránit náš zrak, společnost GUNNAR Optiks si ale také zakládá na jejich moderním a elegantním vzhledu. Spojila proto své síly s proslulou firmou Razer, která vyrábí zejména herní příslušenství. Kromě klávesnic, myší či konzolových periférií se Razer zaměřuje také na výrobu produktů v limitovaných edicích inspirovaných např. hrami League of Legends, Battlefield či Starcraft. Razer se navíc podílí na vývoji programů určených pro hráče, které mají sloužit ke komunikaci, zvýšení výkonu počítače apod. Ve spolupráci s GUNNAR Optiks vytvořili originální brýle, které jsou určeny především pro hráče PC her. Mají velmi moderní vzhled a chrání zrak před nadměrným namáháním.

GUNNAR Gaming Collection RPG designed by Razer

Brýle z Gaming Collection od GUNNAR Optiks snižují nejen únavu očí, ale celého těla. Navíc přispívají ke zlepšení reakcí, a právě proto jsou tolik oblíbené mezi hráči. Přesnost při užívání počítače, kterou samozřejmě ocení nejen hráči, zajišťují jantarově zabarvená skla. Ta výrazně zvyšují kontrast, což vede ke zdůraznění detailů a vizuálních vjemů. Díky tomuto speciálnímu zbarvení také dochází k omezení lesknoucího se monitoru či obrazovky, což je velmi nepříjemné, ať už potřebujete u počítače pracovat nebo si užívat hry. Jantarová barva také dokáže utlumit nejtvrdší části barevného spektra.

GUNNAR Gaming

Ideální na doma i do kanceláře

Díky modernímu designu, o který se zasloužila společnost Razer, se tyto brýle hodí do jakéhokoliv prostředí. Vypadají velmi elegantně a moderně a navíc je jejich nošení maximálně pohodlné. Konstrukce brýlí je až překvapivě lehká a také vyvážená. Obroučky jsou vyrobeny ze slitiny hořčíku a hliníku, i přes svou lehkost jsou tedy velmi pevné. Jejich stabilitu zajišťují silikonové opěrky umístěné v oblasti nosu, díky kterým brýle nesklouzávají a netlačí. Speciálně zakřivené nožičky zase zajišťují, že brýle přesně drží tam, kde mají. Navíc se ergonomicky ohýbají a naprosto se přizpůsobí tvaru hlavy svého nositele. Nožičky jsou navíc velmi štíhlé, takže je možné pohodlné nošení brýlí spolu se sluchátky – nožičky dokonce snižují tlak, který sluchátka způsobují na obličeji. Díky tomu jsou brýle ideální i pro dlouhodobé nošení.

Co na brýle říkají jejich uživatelé?

Ačkoliv jsou tyto brýle z hráčské kolekce a primárně jsou určené hráčům počítačových her, ocení je i jiní uživatelé počítače. Kdokoliv, kdo u PC tráví dlouhé hodiny každý den, by měl myslet na ochranu svého zraku – a přesně k tomu tyto brýle slouží. Jejich uživatelé si chválí lehkost konstrukce a s ní spojenou pohodlnost brýlí. Zmírnění únavy či zarudnutí očí je znatelné už po několika hodinách. Brýle navíc redukují modré světlo z obrazovky a monitoru, které způsobuje nespavost a bolest hlavy. Velkým plusem je pro mnoho uživatelů také ostřejší a jasnější obraz, který brýle způsobují. A v neposlední řadě je zde také cena – brýle GUNNAR Gaming Collection RPG designed by Razer pořídíte za necelé 2 000 Kč.

You may also like...